Сказка теремок на английском языке. Тема: инсценировка сказки «Теремок» на английском языке

Детская сказка на английском языке Теремок на английском

The wooden house (Теремок)

Учебный предмет: английский язык.

Класс: 2.

Тема: повторение изученного материала: местоимения, прилагательные, глаголы.

Цель : закрепление грамматического материала, повысить интерес к изучению английского языка, название животных.

ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ:

1.Отработать начальные навыки диалогической речи;

2.Продолжать формировать навыки монологического высказывания;

3.Формировать навыки фонетической речи и правильного построения английского предложения;

4.Повторить грамматический материал и применить его в новых ситуациях.

ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ:

1.Поддерживать интерес к иноязычно-речевой деятельности;

2.Формировать навыки самоконтроля и контроля речи других детей;

РАЗВИВАЮЩИЕ ЗАДАЧИ:

1.Развивать произвольное внимание, слуховую память, воображение, самостоятельность

и инициативность учащихся;

3.Развивать фонематический слух и языковую догадку.

Оснащение урока: Доска, карточки, костюмы.

Действующие лица: Мышка (a mouse), Лягушка (a frog), Лиса (a fox), Зайчик (), волк ()Медведь a bear, Автор (narrator).

I Орг . Момент

Good morning, children! Доброе утро , дети !

Get ready for the lesson! Who is absent? Подготовьтесь к уроку. Кто отсутствует?

What was your home task? Let`s check it. Какое было домашнее задание? Давайте проверим .

II Today we will have a very interesting lesson. Сегодня у нас очень интересный урок

Do you know fairy-tales? Вы знаете сказки ?

What fairy-tales do you know? Какие сказки вы знаете?

Look at the blackboard. Look at the new words: Посмотрите на доску . Посмотрите на новые слова.

(frog- лягушка , who lives in the house?- кто в домике живет ? I live in the house- я в домике живу

III Lets read the fairy –tale « Теремок ». Этап подготовки.(Дети разбирают сказку по ролям)

Автор : There stood a small wooden house (teremok) in the open field. A mouse ran by : Стоит в поле теремок. Бежит мимо мышка:

Мышка : - Little house, little house! Who lives in the little house? . - Терем - теремок ! Кто в тереме живет?

Автор : Nobody answered. Никто не отзывается . The mouse went into the house and began to live there. Вошла мышка в теремок и стала в нем жить.

Лягушка Терем - теремок ! Кто в тереме живет?

Мышка : -I am a mouse. And who are you? - Я мышка . А ты кто?

Лягушка : - I am a frog. Let"s live together. А я лягушка . Давай вместе жить!

Автор : So the mouse and the frog began living together - - Стали мышка с лягушкой вдвоем жить .

A hare ran by. He saw the house and asked: Бежит мимо зайчик . Увидал теремок и спрашивает:

Заяц :- Little house, little house! Who lives in the little house? Терем - теремок ! Кто в тереме живет?

Мышка :-I am a mouse. Я мышка.

Лягушка : - I am a frog. And who are you? Я лягушка. А ты кто?

Заяц : -And I am a hare. А я заяц.

Автор : The hare jumped into the house and all of them began living together. Заяц запрыгнул в теремок и стали они жить вместе .

Then there came a fox. Затем пришла лисичка . Постучала в окошко:

She knocked on the window:

Лисичка : - Little house, little house! Who lives in the little house?

Мышка : -I am a mouse. Я мышка .

Лягушка : - I am a frog. Я лягушка

Заяц :-And I am a hare. And who are you? Я заячик. А кто ты?

Лисичка : -And I am a fox. А я лисичка .

Автор : The fox climbed into the house too. Забралась лисичка в теремок . Автор : A wolf ran by: Прибежал волчок :

Little house, little house! Who lives in the little house? Терем - теремок ! Кто в тереме живет

Мышка : -I am a mouse. Я мышка

Лягушка : -I am a frog. Я лягушка

Зайчик : -And I am a hare. А я зайчик

Лисичка : -And I am a fox. And who are you? А я лисичка. А ты кто?

Волчок : - I am a wolf. А я волчок .

Автор : The wolf climbed into the house too, and they all started living together. -? Волк влез в теремок, стали они впятером жить.

Автор : A bear walked by. He saw the house and roared: Идет мимо медведь . Увидал теремок да как заревет:

Медведь : - Little house, little house! Who lives in the little house? Терем-теремок! Кто в тереме живет

Мышка : -I am a mouse. - Я мышка

Лягушка : -I am a frog. Я лягушка

Зайчик : -And I am a hare. А я зайчик.

Лисичка : -And I am a fox. - Я лисичка

Волчок : -And I am a wolf. Who are you? А я волчок . А ты кто?

Медведь : -And I am a bear!!! А я медведь косолапый!

Автор : The bear started climbing onto the roof and crushed the whole house! All of the scared animals ran away in different directions! Влез медведь на крышу и Бах! - раздавил теремок. Разбежались звери кто-куда!

V. Рефлексия

Ребята, что мы сегодня повторили? (местоимения, животные, прилагательные). Ребята, Вам понравилась сказка? Хотели бы Вы еще посмотреть и послушать другие сказки?

The wooden house (Теремок)

There is stood a small wooden house (teremok) in the open field.
A mouse ran by: - Little house, little house! Who lives in the little house?
Nobody answered. The mouse went into the house and began to live there.
A frog hopped by: - Little house, little house! Who lives in the little house?
- I am a mouse. And who are you?
- I am a frog. Let"s live together.
So the mouse and the frog began living together.

В открытом поле стоит маленький теремок.
Бежит мимо мышка: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?
Никто не отзывается. Вошла мышка в теремок и стала в нем жить.
Прискакала лягушка: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?
- Я мышка. А ты кто?
- А я лягушка. Давай вместе жить!
Стали мышка с лягушкой жить вместе.

A hare ran by.
He saw the house and asked: - Little house, little house! Who lives in the little house?
- I am a mouse.
- I am a frog. And who are you?
- And I am a hare.
The hare jumped into the house and all of them began living together.
Then there came a fox. She knocked on the window: - Little house, little house! Who lives in the little house?
- I am a mouse.
- I am a frog.
- And I am a hare. And who are you?
- And I am a fox. The fox climbed into the house too.

Бежит мимо зайчик.
Увидал теремок и спрашивает: Терем-теремок! Кто в тереме живет?
Я мышка.
Я лягушка. А ты кто?
А я зайчик.
Зайчик запрыгнул в дом и все они стали жить вместе.
Идет лисичка. Постучала в окошко: Терем-теремок! Кто в тереме живет?
- Я мышка.
- Я лягушка.
- А я зайчик. А ты кто?
- А я лисичка.
Забралась лисичка тоже в теремок.

A wolf ran by: - Little house, little house! Who lives in the little house?
- I am a mouse.
- I am a frog.
- And I am a hare.
- And I am a fox. And who are you?
- I am a wolf.
The wolf climbed into the house too, and they all started living together.

Прибежал волчок: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?
- Я мышка.
- Я лягушка.
- А я зайчик.
- А я лисичка.
А ты кто? - А я волчок.
Волк влез в теремок, стали они впятером жить.

A bear walked by.
He saw the house and roared: - Little house, little house! Who lives in the little house?
- I am a mouse.
- I am a frog.
- And I am a hare.
- And I am a fox.
- And I am a wolf. Who are you?
- And I am a bear!!!
The bear started climbing onto the roof and - crushed the whole house!
All of the scared animals ran away in different directions!

Идет мимо медведь.
Увидал теремок да как заревет: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?
- Я мышка.
- Я лягушка.
- А я зайчик.
- Я лисичка.
- А я волчок. А ты кто?
- А я медведь косолапый!
Влез медведь на крышу и Бах - раздавил теремок.
Все испуганные звери разбежались в разные направления!

Описание материала: предлагаю вам сценарий внеклассного мероприятия для учащихся начальной школы, а также для дошкольников. Данный материал будет полезен учителям английского языка, также для проведения мероприятия на английском языке. Внеклассное мероприятие направлено на воспитание интереса к английскому языку и развитие лексических навыков.

Цель: повторение лексического материала.

Задачи:

Образовательные: отработать лексический материал.

Развивающие : развивать психические процессы (внимание, мышление).

Воспитательные: воспитывать интерес к изучению иностранного языка.

Зал оформлен по русской народной сказке «Теремок», учащиеся одеты в костюмы мышки, лягушки, зайца, лисы, волка, медведя.

Сценарий сказки «Теремок»

The wooden house

There stood a small wooden house (teremok) in the open field.

A mouse:

Nobody answered. The mouse went into the house and began to live there.

A frog: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse : I am a mouse. And who are you?

A frog : I am a frog. Let’s live together.

So the mouse and the frog began living together.

A hare: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog. And who are you?

A hare: I am a hare.

The hare jumped into the house and all of them began living together.

A fox: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog.

A hare: I am a hare. And who are you?

A fox: I am a fox.

The fox climbed into the house too.

A wolf: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog.

A hare: I am a hare.

A fox: I am a fox. And who are you?

A wolf: I am a wolf. The wolf climbed into the house too, and they all started living together.

A bear: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog.

A hare: I am a hare.

A fox: I am a fox.

A wolf: I am a wolf. And who are you?

A bear: And I am a bear!!! The bear started climbing onto the roof and – crushed the whole house! All of the scared animals ran away in different directions!

Инсценировка сказки на английском языке "Теремок".

Здравствуйте! Представляем вашему вниманию замечательную инсценировку на английском языке «Wooden House» или «Теремок», которую мы подготовили с ребятами.
Учитель: Good afternoon, my dear friends! Добрый день, дорогие друзья!

Чудный день и так светло,

Друг другу скажем мы «Hello!»

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Возле леса – Wooden House,

Мимо шла малышка Mouse.

(Выбегает Мышка - Mouse. Замечает теремок, подходит к нему)

1Mouse: What a nice house! Nobody. I can live in the house.

(ВыпрыгиваетЛягушонок- Frog. Подходитктеремку)

2Frog: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

(Мышка, выглядываяизтеремка)

3Mouse: I am a Mouse. I live in the house. Who are you and what can you do?

4Frog: I am a Frog. I can swim and jump. (Насловах swim – « плавает», jump-« прыгает»)

5Mouse: Very good. Come in. (Лягушонок заходит в теремок)

(Выпрыгивает зайчик-Hare. Подходит к теремку)

6 Hare: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

7Mouse: I am a Mouse.

8Frog: I am a Frog.

9Mouse: Who are you and what can you do?

10Hare: I am a Hare. I have a big family.

I have a brother.

Это – family – семья,

Мама, папа, брат, сестра и я!

11 Mouse: Very good. Come in.

(ВыбегаетПетушок-Cock. Подходитктеремку)

12Cock: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

13Mouse: I am a Mouse.

14Frog: I am a Frog.

15Hare: I am a Hare.

16Mouse: Who are you and what can you do?

17Cock: I am a Cock. I like a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.(Достаетбольшиечасыисчитаетвремянаних)

18Mouse: Very good. Come in.

Учитель:

Как проснутся все вокруг,

Cock – спортсмен уж тут как тут!

Всех зовет он на зарядку,

Звери вышли на полянку.

(Под музыку дети делают зарядку и поют)

Head and shoulders,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head and shoulders,

Knees and toes, knees and toes.

(Выходит медведь – Bear, собирает грибы и цветы)

19Bear: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

20Mouse: I am a Mouse.

21Frog: I am a Frog.

22Hare: I am a Hare.

23Cock: I am a Cock.

24Mouse: Who are you and what can you do?

25Bear: I am a Bear. Look at my flowers – they have many colours: red, yellow, white, blue, orange, pink. (Дарит цветы своим новым друзьям).

26 Mouse: Very good. Come in.

Дружно Friends- друзья живут,

И друг друга берегут!

Каждый день встречают вместе,

Исполняя эту песню!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands, (хлопают)

Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают)

Stamp your feet together!

Touch, touch, touch your ears, (держатсярукамизауши)

Touch your ears together!

Touch, touch, touch your cheeks, (держатсярукамизащеки)

Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands, (встряхиваютруками)

Shake your hands together!

Smile, smile, smile at your friend, (улыбаютсядругдругу)

Let us smile together!

(Актеры покидают сцену, прощаясь со зрителями)

Загадки учащихся зрителям

Онегина Лада 3б класс.It is small. It can run and jump. It is bad. It likes cheese and millet (пшено). It has got a long tail, a funny face and a pink nose. It is strong. (a mouse)
ВерхотинаДаша 3 бкласс.It likes honey, jam, nuts and fish. It can swim. It can’t jump. It has got a little tail and nose, small eyes and big teeth. In winter it likes to sleep. (a bear)
НахинчукПолина 3 бкласс.It is very funny. It can not stay on the place. It can run, jump and skip. It likes to eat bananas. We can see it at the zoo. (a monkey)
БижуновМиша 3 бкласс.It has got green eyes. It can jump and run well. It is smart. It likes ham, meat and eggs. It has got a funny face and pink nose. It can’t swim. It has got a long tail. It is good. (a cat)
КаневНикита 3 бкласс.It is big, very strong and angry. It is orange. It can run well. It can’t swim. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth. (a tiger)
АлеевАндрей 3 бкласс.It has got four legs and a small tail. It has no teeth. It can swim and dive under water. It carries a house around itself. (a turtle)
ЗиненкоСтас 3 бкласс. It’s big. It is very strong and angry. It is green. It can swim well. It can’t jump. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth and a long and strong tail. (a crocodile)
БакиеваАлина 3 акласс.I have got a pet. It is not big. It can’t swim. It likes to sing. It is black and red. It likes corn and cabbage. (a cockerel)
БирулинаСаша 3 акласс.I have got a pet. It’s big, strong and black. It can run, jump and swim. It can’t fly. It doesn’t like corn. It likes meat. (a dog)
ЕрмоленкоСергей, 3 аIt’s big, strong and kind. It has got nice eyes, funny ears and a long neck. It likes to run. But it can’t jump. It likes to read oranges and apples. But it is not fat. (a giraffe)
КозарецКостя 3 акласс.It’s small. It’s not angry. It is grey. It can jump well. It can’t swim. It likes to eat cabbage and cabbage. It has got long ears, a short tail and strong legs. (a rabbit)
Thank you for Attention !

Данная инсценировка сказки "The House in the Wood" предполагается проводить с учащимися 1 класса. Постановка сказки проводилась на утреннике, посвященному Международному Женскому Дню. Заранее были подготовлены декорации, а именно сам фасад теремка, веточки деревьев, елочка, маски и т.д. Дети переоделись в костюмы животных, которых они представляли. Музыкальное сопровождение должно быть соответствующим теме выступления (сказочные или фольклорные мотивы). В сам ход мероприятия возможно внести большее количество выученных учащимися стишков и песенок к моменту постановки. Наше выступление проходило после 4 месяца обучения.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Гимназия №92

Муниципального образования г.Краснодара

СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ

«The House in the Wood» («ТЕРЕМОК»)

К праздничному концерту в 1 классе,

Учитель английского языка

Рогозная Наталья Валерьевна

Краснодар 2012

Инсценировка сказки “ THE HOUSE IN THE WOOD”

Мероприятие рассчитано на учащихся 1 класса.

Цели:

  1. повторение пройденного материала;
  2. развитие творческих и артистических способностей учащихся.

Задачи:

  1. Обучающая : выявление знаний, умений, навыков у учащихся начальной школы;
  2. Развивающая : развитие умения работать в команде; развитие памяти; мотивация к изучению английского языка и литературы.
  3. Воспитательная : воспитание чуткого отношения к слову в процессе обращения к иной языковой культуре; воспитание эстетических качеств ребенка при обращении к фольклору.

Ход мероприятия :

Ученики выходят на сцену и приветствуют гостей:

Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

Дорогие наши мамы и бабушки, вы знаете, что ваши детки недавно познакомились с английскими буквами, словами, и так с ними подружились, что могут поздравить вас на английском языке!

Ребята, слово МАМА- звучит одинаково нежно и ласково на всех языках мира. А как оно звучит на английском языке?

Дети хором: Mother, Mummy, Mom.

Правильно! Девочки расскажут вам о том, как они любят своих мам (Читают стихотворение):

Ученица 1: I love mу dear Mummy,

I love her very much.

And do you live your Mummy?

Of course, and very much!

Ученица 2 : Roses are red,

Violets are blue,

Honey is sweet,

And so are you!

Молодцы! А что же вы подарите на праздник?

(Читают стишок)

Ученица 3 : I’ve got a doll.

I’ve got a ball.

I’ve got toys,

I like them all!

Ну, я думаю, что игрушки не подойдут вашим мамам. Давайте лучше им подарим СКАЗКУ!!!.

(Звучит мелодия «В гостях у сказки», дети выходят на сцену, переодетые в героев сказки.)

“THE HOUSE IN THE WOOD”

Characters :

  1. Mouse
  2. Frog
  3. Hare
  4. Wolf
  5. Bear
  6. Ведущая 1
  7. Ведущая 2

На сцене стоит декорация «Теремка» из фанеры, елочка, веточки деревьев и макет солнца, звучит мелодия «В гостях у сказки». За фасадом домика спряталась лягушка (The Frog).

Ведущая 1

A Mouse is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Mouse:

Frog: I do!

Mouse: Who are you?

Frog: I’m a frog. Sorry, and who are you?

Mouse: I’m a mouse. Hello, Frog!

Frog: Hello, Mouse!

Mouse: May I come in?

Frog: Do, please. Come in.

Mouse: Thank you! (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Hare is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Hare : Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse: We do.

Hare: Who are you?

Frog: I’m a frog.

Mouse : I"ma mouse. Sorry, and who are you?

Hare: I’m a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in?

Frog, Mouse: Do, please. Come in.

Hare: Thank you! (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Fox is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Fox: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse, Hare: We do.

Fox: Who are you?

Frog: I’m a frog.

Mouse: I"ma mouse.

Hare: I’m a hare. Sorry, and who are you?

Fox: I’m a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?

All: Do , please. Come in.

Fox :Thankyou! (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Wolf is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Wolf: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse, Hare,Fox: We do.

Wolf: Who are you?

Frog:: I’m a frog

Mouse: I"ma mouse.

Hare: I’m a hare.

Fox: I’m a fox.

Wolf: I’m a wolf. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I live with you?

All: Do, please. Come in.

Wolf: Thankyou. (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Bear is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Bear : Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you?

Frog: I’m a frog.

Mouse: I’m a mouse.

Hare: I’m a hare.

Fox : I’m a fox.

Wolf : I’m a wolf. And who are you?

Bear : I’m a bear. May I live with you?

All : No, you are too big! Run away! Run away! (медведьубегает)

Ведущая 2 : Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf live here! Theyarehappy!!!

Играет мелодия «The more we are together», все встают в круг и водят хоровод под песню. Дети поют:

The more we are together, together, together,

For your friends are my friends

And my friends are your friends.

The more we are together, the happier we are!

THE END

Актеры и ведущие в поклоне удаляются со сцены.