Dds плагин для фотошопа cs6 x64. Как пользоваться инструментами программы Adobe Photoshop CS6

Свершилось! После нескольких лет ожидания Nvidia сподобилась обновить свой NVIDIA Plug-ins для Adobe Photoshop и внедрила в него поддержку версий CS4, CS5 и x64 систем (хотя корректнее будет сказать - 64-битных версий программ). Теперь любители и профессионалы со всего света наконец-то могут перестать скакать из 64-битной версии Фотошопа в 32-битную и обратно для создания карт нормалей.

Nvidia Normal Map Filter и DDS Plug-in для 64-битного Photoshop (x64)

NVIDIA Plug-ins для Adobe Photoshop входит два основных компонента:
  • NormalMapFilter  - фильтр для Photoshop, способный превращать любые изображения в карты нормалей (Normal Map). Алгоритм работает по принципу Height2Normal, т.е. в исходном изображении тёмные участки должны соответствовать углублениям, а светлые - возвышениям. Иными словами - для корректной обработки может потребоваться ручная доработка исходного изображения (если вас, конечно, волнует качество результата). Для фильтра доступно множество опций настройки, а также присутствует возможность предпросмотра в режиме 3D View.

  • DDS Plug-In  - позволяет открывать и сохранять текстуры, сжатые при помощи алгоритма DXTC (формат.dds), выбирать применяемый профиль сжатия и др. Формат DDS (Direct Draw Surface) широко применяется для разработки игр и часто используется для сжатия текстур игровых моделей.


На сайте NVIDIA Developer Zone вы можете скачать Nvidia Plug-ins для Adobe Photoshop и другие полезные инструменты , либо воспользоваться прямыми ссылками на скачивание плагина версии 8.5:

NVIDIA Plug-in for Adobe Photoshop (32-bit) (8.51.0301.0345)
NVIDIA Plug-in for Adobe Photoshop (64-bit) (8.51.0301.0345)

P.S. Относитесь с осторожностью ко всем манипуляциям с вашими текстурами и всегда сохраняйте работу до того, как примените один из фильтров. Вообще сохраняться почаще и в разные файлы - хороший тон.

Использование специальных дополнений – плагинов позволяет значительно упростить и ускорить работу в Фотошопе. Одни плагины позволяют быстрее выполнять однотипные действия, другие добавляют различные эффекты или имеют другие вспомогательные функции.

Рассмотрим несколько бесплатных полезных плагинов для Photoshop CS6.

Данный плагин позволяет быстро получить HEX и RGB коды цветов. Работает в связке с инструментом «Пипетка». При клике по какому-либо цвету, плагин помещает код в буфер обмена, после чего данные можно внести в файл стилей или другой документ.

Size Marks автоматически создает размерную метку из прямоугольного выделения. Кроме того, метка помещается на новый полупрозрачный фон и помогает в работе дизайнера, позволяя определять размеры элементов без лишних манипуляций и расчетов.

Очень полезный плагин, который дает возможность искать, загружать и вставлять картинки в документ. Все происходит прямо в рабочем пространстве Фотошопа.

DDS

Разработка компании Nvidia. DDS плагин для Photoshop CS6 позволяет открывать и редактировать текстуры игр в формате DDS.

Еще один плагин для веб дизайнеров. В его состав входит множество шаблонов и стандартных сеток (grid). Встроенные модули позволяют быстро создавать повторяющиеся элементы страниц.

Так называемый «генератор рыбы». Рыба – бессмысленный текст для заполнения параграфов на создаваемых макетах веб страниц. Является аналогом онлайн генераторов «рыбы», но работает прямо в Фотошопе.

Это лишь капля в море плагинов для Фотошоп CS6. Каждый найдет для себя необходимый набор дополнений, который позволит повысить удобство и скорость работы в любимой программе.

Intel has extended Photoshop* to take advantage of the latest image compression methods (BCn/DXT) via plugin. The purpose of this plugin is to provide a tool for artists to access superior compression results at optimized compression speeds within Photoshop*.

Download Plugin

Before Compression 769k TGA

After BC7 Fine Compression 257k DDS

Benefits

  • Access to hardware supported superior compression results
  • Compression at optimized speeds
  • Previewing and convenience features to aid productivity
  • Runs within established content tool
  • Pluggable architecture for future compression schemes

FAQ

Q: Why do We Still Need Texture Compression?
A: Demand for more realism in games via textures has increased with every new graphics hardware improvement. Effective texture memory management (compression), is still required to keep pace with this demand.

Q: How can I Minimize Artifacts/Errors?
A: Higher bit depths and/or finer (slower) compression formats (e.g. BC7 fine)

Q: Why Would I Use BCn over Lossless PNG?
A1: PNG, JPG, etc. saves disk space and transmission time over the internet but have no impact on optimizing textures for use in graphics hardware memory whatsoever
A2: BCn optimizes textures for real-time use in graphics memory and saves space on disk. However, not all applications can read/load the newer BCn compression formats - will allow you to implement optimized BCn in your app.

Q: Once I have a .DDS with BCn What do I do With it?
A: You can assign the texture to your object in any app that supports the chosen BCn format

Q: What Game Engines Support DDS?
A1: Unreal offers BC7 as a texture compression option on build
A2: Maya 2015+ supports BC7 in Viewport2.0

Q: Is There Support for DX 11.3 and DX12?
A: Yes the newer BCn formats are supported in DX11.2 and DX12

Q: How do I Know What Compression is Best for What?
A: See Export Formats table below

Q: What are the HW requirements for BCn
A1: Older graphics (< DX10) won"t support newer BC6 and BC7
A2: Low power graphics like PowerVR don"t support BC compression

Q: Is a Mac version available
A: No, not at this time

Key Features

  • Multiple image format support for BCn,
  • Save with DirectX10 extended header for sRGB
  • Read DirectX10 extended header DDS files into Photoshop*
  • Choice of Fast and Fine (more accurate) compression
  • Support for alpha maps, color maps, normal maps
  • Support for cube maps
    • BCn Compression
    • Gaussian Blur Script
    • Convert Horizontal Cube Cross To/From Layers Script
  • Load/Edit mipmaps levels as layers - Repack mipmaps upon save
  • Real-time preview to visualize quality trade-offs
  • Photoshop Batch/Action support
  • Save plugin settings as Presets
  • Extensible

Cube Map Tools

Gaussian Blur Script

Allows you to apply a gaussian blur value across all individual layers (sides) of the cube map. Layers can then be saved directly to a single DDS file in the BCn format of choice or converted to a horizontal cube cross using the Convert Cube Map script provided to evaluate if desired.

Convert Cube Map Script

Enables 2-way conversion from a horizontal cube cross to individual sides as layers for image processing and back again.

Export Formats

Available formats change based on Texture Type chosen. Contextual guidance in simple terms is also provided. Color format list shown at left. Full list shown below.

BC1 RGB 4BPP aka DXT1 Useful for color maps or normal maps if memory is tight. Contains RGB types of data
BC1 sRGB 4BPP aka DXT1
BC3 RGBA 8BPP aka DXT5 Useful for color maps with full alpha, packing color and mono maps together. Contains RGBA types of data.
BC3 sRGBA 8BPP aka DXT5 Same as above with sRGB extended header only on DX10 + level hardware
BC4 R 4BPP Grayscale Useful for height maps, gloss maps, font atlases or any other grey-scale image
BC5 RG 8BPP Useful for tangent space normal maps. A two Channel Tangent Map
BC6H RGB 8BPP Fast Compression Useful for HDR 16 images only on DX11+ level hardware
BC6H RGB 8BPP Fine Compression
BC7 RGBA 8BPP Fast Compression Useful for high quality color maps, color maps with full alpha. It provides the best quality compression only on DX11+ level hardware
BC7 RGBA 8BPP Fine Compression Same as above with longer optimized compression time for a finer result
BC7 sRGBA 8BPP Fast Compression Same as BC7 Fast above with sRGB extended header only on DX10 + level hardware
BC7 sRGBA 8BPP Fine Compression Same as BC7 Fine above with sRGB extended header only on DX10 + level hardware
None RGBA 32BPP Uncompressed

Requirements

  • Windows* (32/64) versions 7, 8, 10
  • Photoshop* CS6 through CC2015

Reference

Feedback is Welcome

More Comparisons

* Other names and brands may be claimed by their owners.
© Copyright 2015 Intel Corporation. All rights reserved. Intel, the Intel logo, Intel Atom, Intel Core, Intel Xeon and Intel Iris are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and/or other countries.